اطلاع رسانی و ارتباطات /حمیدرضا نجفی
در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵، بیش از ۴۲ درصد از ویدیوها در جهان با دستگاههای قابل حمل ضبط شدهاند که سهم موبایل های هوشمند ۳۴ درصد و تبلت ها ۸ درصد بوده است. این مقدار، بیش از ۱۰۰ درصد افزایش را در یک سال و بیش از ۳۶۷ درصد افزایش را در دو سال نشان می دهد. مؤسسه ی مطالعاتی « اویالا» پیشبینی میکند که تا قبل از پایان سال، بیش از نیمی از محتوای ویدیوها توسط این دستگاهها گرفته شود.
از طرف دیگر، برنامه های شبکههای تلویزیونی در بیش از ۵۳ درصد از موارد روی موبایل دیده شدهاند. این رقم برای سایر تولید کننده ها، حدود ۳۱ درصد بوده است.
با این وجود، بیش از ۵۴ درصد از تولیدات تبلیغاتی شبکههای تلویزیونی برای رایانه ها در نظر گرفته شده و سهم موبایل در این مورد حدود ۲۸ درصد بوده است.
منبع: وب سایت journaldunet