اطلاع رسانی و ارتباطات
اطلاع رسانی و ارتباطات

اطلاع رسانی و ارتباطات

غلبه ی فیس بوک بر رقبا

اطلاع رسانی و ارتباطات /حمیدرضا نجفی

در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ سهم فیس بوک از بازار جهانی social login (ورود با اکانت شبکه‌ی اجتماعی) ۶۳ درصد بوده است. این سهم برای گوگل پلاس ۲۱ درصد، توییتر ۶ درصد ، یاهو ۵ درصد و لینکدین ۲ درصد است. تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که در این بازه زمانی، فیس بوک اولین شبکه اجتماعی مورد استفاده (با ۷۲ درصد سهم در مقابل ۶۵ درصد سهم در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۴) برای اتصال به دیگر وب سایت‌ها بوده است.آمار گوگل پلاس در این مورد ۲۰ درصد، توییتر ۳ درصد، لینکدین ۲ درصد و یاهو کمتر از یک درصد است.

در رابطه با تلفن‌های همراه، ورود با اکانت شبکه اجتماعی برای فیس بوک ۷۶ درصد، گوگل ۱۶ درصد، توییتر ۷ درصد و یاهو کمتر از یک درصد است.

مؤسسه Emarketer تخمین می‌زند که امسال شبکه‌های اجتماعی بیش از ۲ میایارد نفر کاربر خواهد داشت که ۸۰ درصد آن‌ها از طریق موبایل متصل می شوند، ۶۲,۴ درصد از فیس بوک استفاده می‌کنند و ۷۰,۱ درصد از این تعداد، از طریق موبایل متصل می شوند.

ورود با اکانت شبکه‌های اجتماعی بیشتر توسط میانگین سنی ۱۸ تا ۲۴ سال (۳۰ درصد) و ۲۴ تا ۳۴ ساله‌ها (۲۸ درصد) صورت می گیرد، در حالی که ورود جمعیت ۳۵ ساله به بالا، کلاً ۲۱ درصد از جمعیت کل است. با این حال، جمعیت پیرتر روز به روز بیشتر به این کار روی می آورند.

در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۵، جمعیت زنان با ۵۷ درصد نسبت به مردان با ۴۳ درصد در Social login پیشی گرفته‌اند. علاقه زنان به این مساله، دو سال است که نسبت به مردان بیشتر شده است.

منبع: وب سایت emarketer.com

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد