اطلاع رسانی و ارتباطات
اطلاع رسانی و ارتباطات

اطلاع رسانی و ارتباطات

خداحافظی با تلفن های عمومی!

اطلاع رسانی و ارتباطات /حمیدرضا نجفی

در بوردو کابین های تلفنی در حال ناپدید شدن هستند.

اشتراک تلفن ثابت در فرانسه برای ۵ و ۱۱ میلیون مشترک آن، یک یورو افزایش یافت و به ۹۶و۱۷ یورو در ماه رسید. ضمن این که احتمال دارد تلفن‌های عمومی نیز به زودی ناپدید شوند.

تلفن‌های عمومی دیگر یک بخش از زندگی شهری به حساب نمی آیند. استفاده از آ‌ن‌ها در یک دهه ی گذشته با کاهشی ۹۰ درصدی همراه بوده است. آن‌ها در بوردو در وضعیتی اسفناک به سر می برند. بعضی‌ها شیشه ندارند و اجازه نمی‌دهند که اشخاص به طور خصوصی با تلفن صحبت کنند. یکی از مصرف کننده های دایمی این تلفن‌ها می گوید: آن‌ها کثیفند و نمی توان چیزی در درونشان گذاشت و درهایشان دیگر بسته نمی‌شود که باعث می‌شود من چیزی از گوشی نشنوم!

این درحالی است که این روزها کارت های تلفنی بسیار کمتری فروخته می‌شوند و شرکت ها با بازگشت کارت های خریداری نشده مواجهند، پدیده‌ای که باعث شده شرکت اورانج (Orange) ساخت چنین کارت هایی را متوقف کند. اهالی بوردو، تقریباً از وقتی که به تلفن‌های همراه مجهز شده اند، دیگر از این تلفن‌ها استفاده نمی کنند.

برای پایان سال ۲۰۱۶، شرکت مخابرات فرانسه (France télécom) برنامه دارد کلیه ی کابین های تلفنی را جمع آوری کند.

با توجه به این اتفاق در کشورهای دیگر بعید به نظر نمی‌رسد در ایران نیز به دلیل رواج استفاده از گوشی های همراه، استفاده کم از تلفن‌های عمومی، و وجود هزینه‌های صدور کارت و نگهداری و مراقبت این تلفن‌ها، به زودی شاهد ناپدید شدن آن‌ها باشیم

بوردو یکی از شهرهای جنوب غرب فرانسه است. 

منبع: وب سایت Francebleu

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد